Pomoc specjalistyczna
W szkole organizowana jest uczniom pomoc psychologiczno-pedagogiczna, którą realizują nauczyciele specjaliści w zakresie logopedii, rewalidacji, terapii pedagogicznej. Prowadzone są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia logopedyczne, zajęcia z pedagogiem- rozwijające sferę emocjonalno-społeczną dziecka.
W pierwszej kolejności zajęcia organizowane są uczniom przebadanym w poradni psychologiczno-pedagogicznej posiadającym Orzeczenie lub Opinię poradni, pozostałym uczniom zakwalifikowanym po przeprowadzonych diagnozach wychowawcy i nauczycieli przedmiotów.
Godziny pracy pedagoga szkolnego
Dni tygodnia
|
Agnieszka Niczewskapedagog dla klas IV - VIII |
Agnieszka Górskapedagog dla klas I - III |
Poniedziałek
|
9.35 - 10.40 |
--------------- |
Wtorek
|
11.25 - 12.40 | --------------- |
Środa
|
8.45 - 13.30 | 10.30 -11.30 pedagog specjalny |
Czwartek
|
8.00 - 10.40
|
10.30 - 11.30 pedagog specjalny 13.40 - 14.40 pedagog |
Piątek
|
8.00 - 10.40 11.40 - 12.40 15.25 - 16.40 |
-------------------- |
Kontakt telefoniczny do pedagogów szkolnych: 85 7422102 w. 37
Kontakt e mail:
• Agnieszka Niczewska: aniczewska@sp4.bialystok.pl
• Agnieszka Górska: agorska@sp4.bialystok.pl
Logopeda
Diagnozą logopedyczną, prowadzeniem badań przesiewowych oraz terapią logopedyczną w naszej szkole zajmuje się logopeda - mgr Jolanta Kuźmicka.
Kontakt telefoniczny: 85 742 21 02 w. 37
Kontakt e-mailowy: jkuzmicka@sp4.bialystok.pl
Kontakt na platformie TEAMS – rodzice i zapisani uczniowie.
Godziny pracy logopedy: poniedziałek: 8.45 - 11.00; wtorek: 8.45 - 10.15 , 11.40 - 12.25; środa: 8.45 - 9.30
Psycholog
mgr Artur Grabek - Łukaszewicz
Godziny pracy psychologa (sala nr 32, obok świetlicy szkolnej):
poniedziałek: 14.00 - 17.00
wtorek: 7.00 - 9.30
czwartek: 7.00 -9.30
piątek: 14.00 - 17.30
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego objęty jest opieką szkolnych specjalistów, którzy prowadzą zajęcia rewalidacyjne zgodnie z rodzajem niepełnosprawności oraz zaleceniami zawartymi w orzeczeniu.
Zajęcia rewalidacyjne mają charakter terapeutyczny, korekcyjny i usprawniający oraz uwzględniają indywidualne potrzeby rozwojowe uczestników.
Główne kierunki działań rewalidacyjnych
- stymulowanie i korygowanie zaburzonych funkcji: percepcji wzrokowej, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo – ruchowej, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
- rozwijanie sprawności manualnej, językowej, oraz komunikacyjnej
- ćwiczenie pamięci logicznej i mechanicznej
- wydłużenie czasu efektywnej koncentracji uwagi
- wspomaganie nauki czytania i pisania oraz aktywności matematycznej
- kształtowanie adekwatnej samooceny, rozwijanie świadomości emocjonalnej
- korygowanie niepożądanych społecznie zachowań
- rozwijanie samoobsługi i zaradności życiowej
- kształtowanie i rozwijanie procesów poznawczych
Nauczyciele prowadzący rewalidację: Małgorzata Hryńko - Ciupak, Karolina Zielińska - Maliszewska, Marzanna Sienkiewicz, Agnieszka Górska, Agnieszka Niczewska.
Szkoła pozostaje we współpracy z rodzicami oraz innymi instytucjami wspierającymi uczniów w tym zakresie.